Od prvog dana upoznavanja sa tehničkim sredstvima, deci treba ponuditi edukativne i njihovom uzrastu primerene sadržaje.
Upoznati ih sa višenamenskim mogućnostima: dostupnost mnogih informacija, učenje stranih jezika, lakše savladavanje školskog gradiva itd. Sve te pogodnosti treba koristiti u pozitivne svrhe i lični razvoj. Kompjuterske igrice su u današnje vreme najpopularnija dečija aktivnost. Ovakav vid zabave može imati i pozitivne i negativne efekte na razvoj deteta. Postoje edukativne igrice koje traže apstrakno razmišljanje i razvoj veština koje se ne uče u školi. Praćenje instrukcija, rešavanje problema, brzo razmišljanje, razvoj strategije, procenjivanje sposobnosti itd. Tehnički visoko razvijeni svet zahteva i prilagođavanje u njemu. Kompjuterske igrice su jedan od načina da se deca uvedu u svet tehnike. Međutim, sve što se koristi “previše” počinje da ima i štetno dejstvo.
S obzirom da deca nisu formirane ličnosti, nasilni sadržaji zaista mogu podstići njihovu agresivnost jer deca ne mogu da procene efekte svog ponašanja. Kada u velikoj meri “prate” ponašanje likova iz kompjuterskih igrica oni ova ponašanja prenose na lični plan, kopiraju i prihvataju kao sopstvena. Previše provedenog vremena uz igrice dovodi do toga da dete ne može precizno da razgraniči svet igrica od stvarnog sveta. Deca imaju sve češće problema sa koncentracijom i pažnjom.
Takođe, višečasovno sedenje pored kompjutera dovodi do krivljenja kičme, očni mišići nisu dovoljno stimulisani, fina motorika je svedena na minimum, deca gube interesovanje za spoljašnji svet i druženje. Mnogi sadržaji koje dobijamo putem interneta daju nam gotov proizvod bez dodatnog napora da sami dođemo do rešenja. Na taj način deca gube kreativnost, manje maštaju i nisu u mogućnosti da razvijaju svoje potencijale.
Za dete predškolskog uzrasta, bitno je da stekne osnove verbalnog izražavanja koje će kasnije nadograđivati. Deca tog uzrasta koja provode višečasovno igranje igrica postaju pravi stručnjaci u kompjuterskim terminima, ali nevešti u običnoj, svakodnevnoj komunikaciji. Zahvaljujući računarima, verbalna komunikacija se sve više zapostavlja i slabi.
Preporuka roditeljima i osobama koje se bave decom:
Osluškivati dete, njegove potrebe i činiti ono što je za njega najbolje. Upoznati ga sa pozitivnim i negativnim efektima moderne tehnologije. Ponuditi detetu one sadržaje koji su za njegov uzrast primereni i edukativni. Ispratiti detetova interesovanja. Kontrolisati vreme provedeno uz računar i sadržaje koji su detetu dostupni. Ove preporuke su u cilju zaštite deteta od ekspanzije multimedijalnog sadržaja kojima su svakodnevno izloženi, a mi odrasli smo tu da im damo smernice u cilju njihovog dobra i celokupnog razvoja.