Da li se sećate dana kada ste naučili da vozite bicikl?

Mnogo godina kasnije niste to zaboravili, još uvek to znate.

Koliko kilometara u ovom trenutku možete preći na biciklu zavisi od vaše fizičke kondicije, ali to ne utiče na činjenicu da vi ZNATE da vozite bicikl.

Mozak ne zaboravlja

Naš mozak ne zaboravlja stečene veštine. Koliko radimo na jačanju tih veština i razvijanju novih je već pitanje našeg izbora, spremnosti i posvećenosti da sa boljom kondicijom pređemo „dužu kilometražu”.

Izbor je svakog od nas da li ćemo u toj „vožnji” grabiti dah i na nizbrdici, ili ćemo stabilno i snažno osvajati nove uspone.

A, kada je mozak u pitanju, ta vožnja se ne zaustavlja, ta vožnja traje 24 sata, svakog dana, tokom celog našeg života, i određuje kvalitet i uspeh svega što radimo, bez izuzetka.

Dokaz da znate da vozite bicikl je očigledan- to i malo dete može da proceni. Rezultati su vidljivi golim okom.

Postavlja se pitanje „vožnje” iz perspektive mozga: da li vam je poznato u kojoj meri su razvijene vaše kognitivne veštine? Jer, one su „pedale” koje pokreću sve u vašem životu.

One su nešto što (obično) ne možete videti golim okom, a utiču doslovce na APSOLUTNO SVE što radite, na svaki segment našeg života.

Kognitivne veštine diktiraju sve naše rezultate

Da li ste sebe zatekli u situaciji kada uporno odlažete neku obavezu jer je nevoljno radite?

Da li vam se dešavalo da počnete nešto da radite i odustanete pre završetka?Da li često imate osećaj da će ‘mozak da vam pukne’ od prenatrpanosti informacijama?

Da li često osećate da je vremena premalo, a obaveza previše?

Da li imate osećaj da možete više, samo ne znate kako?

Kada vas neko prekine u poslu, koliko vam treba da se uspešno vratite na ono što ste započeli? Da li se vraćate unazad?

Isto je i sa decom.

Ustvari, njima je i teže. Teže im je jer često ne postoji dovoljno razumevanja u tumačenju njihovog ponašanja iz perspektive kognitivnih veština na kojima treba raditi. Tako ih olako vidimo kao lenju, nezainteresovanu, nemarnu, a problem je, ustvari, „unutra”.

Sve ono sa čime se suočavate, način, težina, količina energije i vremena koja vam je potrebna da se sa time nosite, kao i uspeh (ili neuspeh) zavisi od razvijenosti vaših kognitivnih veština- pažnje, memorije, koncentracije, usmerenosti na zadatak, istrajnosti, organizacije, kontrole impulsivnosti, tačnosti i brzine obrade informacija i podataka. One su „temelj” svakog od nas.

„Nevidljive veštine” postaju vidljive

U centru PRO-MENS, ove „nevidljive” veštine postaju vidljive. Osim što se ogledaju u postignutim rezultatima, moguće je odrediti i proceniti „slabe tačke” koje treba unaprediti. Što je još važnije, postoji i način, odnosno, čitava metodologija, po meri svake pojedinačne osobe, na osnovu njenih potreba i ciljeva.

Bez obzira na to da li je u pitanju dete od pet godina, školarac, tinejdžer, student ili odrasla osoba, centar PRO-MENS poseduje znanje, stručnost i metodologiju za procenu i optimalan trening kognitivnih veština, po meri svakog pojedinačnog polaznika, sa svim pratećim merenjima i izveštajima o napredovanju za vreme trajanja izabranog programa i po njegovom završetku.

Pozitivni uticaj na naše zdravlje

Svaki uspeh nam, između ostalog, donosi zadovoljstvo sobom. Zadovoljstvo sobom, osim pozitivnog efekta na naše zdravlje, od presudnog je uticaja na naše samopouzdanje i samopoštovanje. Samopouzdanje, samopoštovanje, zadovoljstvo sobom i onim što radimo put su ka jačoj motivaciji, većoj pokretačkoj energiji, boljem zdravlju, vedrijoj perspektivi i, u najširem smislu, lepšem, kvalitetnijem i srećnijem životu.

Dan kada ste naučili da vozite bicikl je sigurno lepa uspomena. Prisećajući se tog događaja osećate i to zadovoljstvo pobede, slobode i ponosa zbog savladane veštine. U radu na kognitivnim veštinama nema odranih kolena, ali „pedale” su tu. Na vama je da ih okrenete.

 

Dušica Milosavljević, dipl. filolog za engleski jezik i književnost