Kao što je našem telu potrebna aktivnost, tako je i našem mozgu potrebno to isto.

Čitanje je zdravo, baš kao i čaša voćnog napitka ili kao jutarnje džogiranje.

Zašto je čitanje važno za dečji uzrast?

Decu knjiga, pored igre, može takođe odvesti u novu avanturu i nepoznatu pustolovinu. Ona deci može biti prijatelj, inspiracija, učitelj… Knjiga deci pomaže da otvore svoj um za nove ideje i nove poglede na svet oko sebe. Čitanje deci može biti veoma korisno i praktično jer im pruža konkretne informacije, lekcije koje u njima podstiču i podržavaju rađanje novih ideja.

Dok čitaju, deca nailaze na nepoznate reči. Što više čitaju, oni će sa više reči obogatiti sopstveni rečnik. Bogatiji rečnik pruža detetu veću sposobnost i lakoću u izražavanju sopstvenog mišljenja, što je značajno u formiranju zdravih veza u društvenom životu. Lepim izražavanjem oni ostavljaju dobar utisak na svakom koraku i lakše rešavaju svoje izazove.

Kako treba čitati?

„Pogrešno je mišljenje da je brzo čitanje štetno i da da sve treba čitati sporo i „pažljivo“.

Potrebno je naglasiti da se vežbanjem znatno povećava brzina čitanja, a da pri tom razumevanje ostaje na istom nivou. To se obično postiže čitanjem u sebi, samo očima, bez pomeranja usana. Brzi čitači čitaju prepoznavajući čitave reči odjednom. Čitanje naglas je sporije, jer izgovaranje reči zaostaje za očima. Znači, brzina čitanja se vežba čitanjem u sebi. Međutim, ne treba svaku knjigu čitati brzo. Brzo treba čitati samo laku zabavnu literaturu, a školsko gradivo treba čitati sporije, zavisno od sadržine koja se čita, ili od toga da li dete poznaje i razume gradivo itd. Na nekim mestima se treba zadržati duže, a preko drugih koja su poznata i manje značajna treba prelaziti brže.

Kroz tehniku brzog čitanja ubrzava se i sam proces učenja i mogu se naučiti i primenjivati tehnike organizovanja misli i informacija u umu.

Savladavanjem tehnike brzog čitanja brže se uočavaju odgovarajuće informacije u tekstu, proširuje se memorija, povećava se sposobnost razumevanja teksta, jača se koncentracija, a sve to dovodi do značajne uštede vremena provedenog u učenju i do veće produktivnosti.